MENÜ

A VacuShape háttere - Csehországban gyártva

1995 óta, amikor a Wellness profi s.r.o. cég Žďár nad Sázavou-n - a Shapemaster UK angol cég kizárólagos forgalmazójaként létrejött, erős piaci pozíciót biztosított magának, nemcsak a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában, hanem Európában és a világ más országaiban is.
A cég filozófiája működő berendezéseket kínálni azon stúdiók és központok részére, amelyek a fitness és a wellness területén is tevékenykednek. A program elsődlegesen az alakformálást és a cellulit eltávolítását célozza, e területen figyelemmel kísérve a világ legújabb trendjeit, 2004 óta fejlesztve és gyártva a VacuShape saját, eredeti aerob edzőgépet, amely kombinálja a vákuumot és a mozgást.

A VacuShape  Magyarországon, Egerben

A VacuShape magyarországi forgalmazója a VacuShape Magyarország Kft.
A Wave Stúdió a VacuShape Magyarország Kft. partnere.
Egerben a VacuShape elsőként a Wave Stúdióban található.

Mi történik a VacuShape vákuumos alakformáló készülékben?

Az edzés a VacuShape alakformáló készülékben gyaloglással futószalagon történik 30 percig, ez idő alatt a test problémás részei a vákuum kamrában találhatók. A váltakozó magas és alacsony nyomás hatására a vérkeringés fokozódik a bőr alatti kapilláris erekben, amelyekben a vér elszállítja a zsírt az izmokba, ugyanis a zsír kizárólag ott égethető el. Az edzés folyamán felügyeljük a szívritmust azért, hogy mindvégig megmaradjon az edzés aerob jellege. Ennél ugyanis az energiaigény 80 %-a zsírokból, 20 %-a pedig cukrokból tevődik össze.
A vákuummal nem csak a zsírok anyagcseréje aktivizált, de a nyirokrendszer is, ami biztosítja az anyagcserénél keletkező gázok elszállítását. A bőr erős vérellátása és jobb telítettsége oxigénnel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és enzimekkel pozitív hatással van a narancsbőrre. Rendszeres alkalmazás esetén a bőr finomabb és simább lesz.

Klinikai tesztek


A VacuShape átesett egy hosszú távú vizsgálaton, a Pozsonyi Sportgyógyászati Klinikán és Prof. Mudr. Karel Martiník obezitológiai klinikáján, Hradec Králové-ban. A megfigyelést több, különböző korú, fizikai képességű és testzsír százalékú embercsoporton végezték el. A résztvevők antropometriai vizsgálaton estek át. A vizsgálati eredmények világosan mutatják, hogy az oxigén-fogyasztás, az energia-leadás és az oxigén ventilláció csökkentett légköri nyomásnál végzett edzés közben emelkedik. Az energia-leadás egészen 50%-kal emelkedhet a vákuum használata nélkül végzett aerob testmozgással összevetve.

A zsírégetés rövid időn belül megkezdődik, és az izomfáradtság nem figyelhető meg olyan korán, mivel a tejsav - amely terheléskor alakul ki az izmokban - eltávolítása és metabolizálódása sokkal gyorsabb.
A VacuShape nemcsak a széles edzetlen tömegek számára alkalmas, hanem sportolók regenerálására is.

Ellenjavallatok, kontraindikációk
Ez a technológia a hagyományos módszerekhez képest sokkal hatékonyabbá teszi az edzésmunkát, viszont fontos, hogy vendégeink egészségi és edzettségi állapotukról minden edzésprogram előtt egyeztessenek a stúdióban dolgozó edzővel, mert a rosszul kiválasztott edzésprogram vagy gépbeállítás túlterhelést, rosszullétet okozhat.
A vákuum többféle reakciót vált ki a szervezetben. Vannak olyan megbetegedések illetve panaszképek, amelyeknél a VacuShape nem javasolt (abszolút kontraindikáció), illetve csak bizonyos szabályok betartása mellett javasolt (relatív kontraindikáció). Mivel a tudományos ismeretek állandóan bővülnek, lehetnek változások az ellenjavallatok (kontraindikációk) listájában is.

Abszolút kontraindikációk:

  • Felületes vagy mély érgyulladás az alsó végtagokon
  • Daganatos betegség
  • Thrombosis
  • Miokardiális infarktus és agyi érrendszeri baleset (agyi infarktus)
  • Az alsó végtagok Limfödémás betegsége
  • Bármilyen máj és veseelégtelenség
  • Bármilyen gyulladásos betegség
  • Diabétesz
  • Aranyér
  • Terhesség
  • Magas vérnyomás - kompenzálatlan (ha kompenzált gyógyszerrel - lehetséges)
  • Krónikus vénás elégtelenség (hiány):
    • o III. fok - hiperpigmentáció, exematikus dermatitis - TILOS
    • o IV. fok - Lábszárfekély - TILOS


Relatív kontraindikációk:
A relatív ellenjavaslatok alá esnek olyan panaszok és betegségképek,
amelyek bizonyos szabályok figyelembevétele mellett lehetővé teszik a
VacuShape edzést. Minden ilyen esetben fontos a kompetens edző
jelenléte, mérlegeljük a személyes adottságaidat, a relatív
ellenjavallatok veszélyét is, azaz mennyi előnnyel és rizikóval jár az
edzés. A jelenlegi ismereteink szerint az alábbi panaszképek esnek a
relatív kontraindikáció, azaz relatív ellenjavallat alá:

  • Magas vérnyomás - kompenzálatlan (ha kompenzált gyógyszerrel - lehetséges)
  • Krónikus vénás elégtelenség (hiány):
    o I. fok - Venektázia (vénás tágulás) - AJÁNLOTT
    o II. fok - Visszerek - NEM AJÁNLOTT, függ a kiterjedésétől - fontos az orvossal konzultálni


Ha kétségek adódnak a VacuShape készülék használatával kapcsolatban, javasoljuk a konzultációt a kezelő vagy szakorvossal, illetve orvosi hátterünk lehetővé teszi, hogy ebben mi is segíthetünk.

Ajánlások a legjobb eredmények eléréséhez

  • Sokk terápia - legalább 20 alkalmazás, 3 x hetente, 6 hét folyamán az anyagcsere leghatékonyabb beindításához. Az eredmények már 10 hét elteltével láthatóak (a bőr kisimul abban az esetben is, amennyiben még nem keletkezik azonnali súly és centimétervesztés).
  • A gyakorlat mindössze 30 percből áll, ez az időtartam elég a jó eredmény eléréséhez. A normális légköri nyomáson 20 - 30 perc gyakorlatozás elteltével jelentkezik a zsírégetés. Ebben a VacuShape készülékben ez az idő legalább 1/3-val csökken.
  • Dr.Hostýn tanulmányai - aki a VacuShape készüléket klinikailag tesztelte - kimutatták, hogy ajánlott 10-perces bemelegítő gyakorlatok végzése (szobabicikli, futópad, BodyRoll, szolárium stb.) a készülék használása előtt. Így a zsíregetés már az első perctől fellép a VacuShape készülékben, viszont az ú.n."hideg start" esetében ez csak a csak a 6-10-dik perctől igaz.
  • A gyakorlat végzése idején szigorúan be kell tartani az optimális szívritmus (OTF) ellenőrzését, mert ez a pulzusszám, a test energiaszükségletét fedezi a 80%-ban zsír és csupán 20% szénhidrát égetésével, ami fontos a maximális eredmény eléréséhez. Képlet a megfelelő OTF kiszámításához: OTF=0,65 × (220 - az ügyfél életkora).
  • A maximális eredmény elérése érdekében javasoljuk - saját tapasztalatainkból kiindulva - a váltakozó vákuum P2 és P3 programokat. A legerősebb vákuumos P1 programot ritkán használjuk. A gyakoribb alkalmazás eredménye lehet a hajszálerek áttetszése a bőrön. Az állandó egyenletes nyomással dolgozó programok nem olyan hatékonyak, mint a váltakozó nyomással dolgozó programok.
  • Az alkalmazás előtt fogyasszon szénhidrátokban gazdag ételeket (rizs, burgonya, tészta vagy müzli), az alkalmazás után pedig fehérjéket (hal-, hús-, baromfi-, illetve tofu pl. zöldségekkel).
  • Tartsa be a rendszeres italfogyasztást! Képlet: (súly: 8) × 0,3 =? liter, beleértve a karnitine-t tartalmazó italokat, vagy kiegészítőket.
  • A gyakorlatot nem kell diétával kezdeni! Ha az ügyfél követi a fent említett ajánlásokat a testének elegendő energiatartalék áll rendelkezésére, és ezáltal a zsírégetés magasabb fokra emelkedik.
  • Vendégeinknek javasoljuk, hogy a gyakorlat végzése után ne menjenek szoláriumba, szaunába és ne végezzenek olyan gyakorlatokat, melyek extrém módon terhelik az alsó végtagokat.
  • A készülék használatához szükséges a könnyű öltözék, pl. vékony melegítő, sort nadrág, és sima talpú sport lábbeli.
  • Hölgyeknek a maximális hatás elérése érdekében javasolt a gyakorlat előtt cellulitisz (narancsbőr) elleni krém használata.


Optimális pulzusszám
Gyakran találkozunk azzal a panasszal, hogy "heti 4 alkalommal keményen edzek, de a zsírréteg mégis rajtam marad! Hogyan lehet ez?“

A válasz egyszerű, habár első ránézésre a probléma összetettnek tűnik. Köztudott, hogy minden edzőgyakorlat terheli a szívet és a pulzusszám egyénenként is más ugyanazon gyakorlat végzése során.
A pulzusszámot a szív percenkénti összehúzódása adja. Ez a frekvencia eltérő egyénenként a terheléstől és edzettségtől függően. A pulzusszám nyugalmi állapotban 65 - 75 percenként, edzettebb személyeknél 50 is lehet. Tehát a nyugalmi állapotban mért pulzusszámunkból is megállapíthatjuk edzettségünket, vagy figyelhetjük javuló eredményeinket.
Minél megterhelőbb az edzés szívünk számára, annál jobban közeledik a pulzusszám az ún. maximális pulzusszámhoz. A maximális pulzusszám az az érték, melyet soha nem lenne szabad túllépni. Minden korcsoport számára eltérő ez az érték, de van egy általánosan elfogadott képlet a kiszámítására: maximális pulzusszám = 220 - életkor
A maximális pulzusszám értékből kiindulva kiszámítható milyen pulzusszám értéket kell betartani a gyakorlat végzése közben.
Mielőtt azonban megállapítjuk az ideális pulzusszámot, érdemes megismerni a pulzus mérésének módját. Ha karórájában nincs beépített pulzusszám-mérő, helyezze három ujját másik csuklója belső oldalára, vagy két ujját a nyaki ütőérre. Megkülönböztetünk nyugalmi pulzusszámot és aktuális pulzusszámot. A nyugalmi érték megállapítása: reggel az ébredést követően mérünk pulzust, ajánlott 3 egymást követő napon mérni, majd a középértékkel számolni. Az aktuális érték megállapítása: az edzést követően vagy idején akkor érdemes mérni, amikor még levezető mozgást végzünk és állandó a pulzusszámunk. A nyugalmi pulzusszámot egy percen át mérjük, az aktuális pulzust csak 10 másodpercig és azután 6-al szorozzuk, majd többszöri mérés átlagát vesszük alapul.
A pulzusszám komolyan befolyásolja, hogy a gyakorlat mely testrészünkre, illetve a szervezetünkre hogyan lesz hatással. A súlycsökkentéshez, a hatásos zsírégetéshez a maximális pulzusszám 55 - 65% elérése szükséges! Nem 160 körüli pulzusszám, mint a step-aerobiknál. De pl. egy 20 éves túlsúlyos lánynak ideális a P-class és body-styling edzés 113 - 134-es pulzusszámnál, tehát 18 - 21 pulzus 10 másodpercenként! A legjobban a lassúbb gyakorlatok égetik a lerakódott zsírréteget, nem az extrém terhelés.

A növekvő pulzusszámmal az anyagcsere-folyamat energiaigényét a szervezet nem a zsírokból meríti, hanem áttér a szénhidrátok merítésére.

Gyakran feltett kérdések
 
Miért nem sikerül megszabadulni a zsírtól a hason, a combon és a fenéken?
Ott található a lerakódott zsír, ennek a rétegnek a futásnál kevesebb a vérellátása, mint a többi sejtnek. A testnek elsősorban a nehéz terhelést viselő izmok vérellátása a fontos. Ezt Ön is tapasztalhatja: a fenék és a combok felülete edzés idején és után hidegebb, mint pl. a hát.  A kis véráramlás eredménye az, hogy a zsír kisebb mértékben bontódik le. A test energiaigényét máshonnan meríti, pl. a karokból, mellről stb.
 
Amit nem érünk el futással, a VacuShape-el miért tudjuk elérni?
Éppen ezek az orvosi tapasztalatok álltak a VacuShape berendezés fejlesztésének hátterében. A has, combok és fenék a vákuumkamrában mozog, így a VacuShape egy olyan alakformáló készülék, mely vákuumban működik. A vákuum biztosítja a problémás területeken lerakódott zsír fokozott vérellátását, így a zsírsejtek leadják a zsírt az izmoknak energiatermelés céljából. A Vacushape további előnye a bőr kisimulása.
 
Mennyi ideig tart egy edzés a VacuShape-ben?
A gyakorlat időigénye az optimális eredmény elérése érdekében nem sok, kb. 30 percnyi könnyű sétának felel meg.  
 
A gyakorlat idején keményen kell "gürcölnöm ?
Nem. A vákuum-berendezésben a terhelés "lágy", a pulzusszám kortól függően 70 és 140 közötti. A gyakorlat ideje alatt lehetséges a pihenőidő is.
 
Milyen gyakran kellene edzenem a VacuShape-n?
Kezdetben heti három edzést ajánlunk 8 hét folyamán, így megfelelően beindul az anyagcsere-folyamat. Ezután Ön dönt arról, hogy folytatja a további intenzív zsírégetést, vagy az elért eredményt stabilizálja heti egy alkalommal. A gyakorlat előtt fogyasszon szénhidrátokat, mint pl. rizs, burgonya, tésztafélék vagy müzli. Zsíros ételeket ne fogyasszon. A gyakorlat után fogyasszon fehérje dús ételeket, mint pl. hal, hús, baromfi vagy tofu salátákkal vagy zöldségekkel (szintén zsíros öntet nélkül). Nagyon fontos a folyadékfogyasztás betartása, legalább napi 3 – 4 l mennyiségben. Megfelelőek a nem dúsított ásványvizek, vagy a zöld és lúgosító teák, természetesen cukor hozzáadása nélkül. A megfelelő öltözet a könnyű, kényelmes, hosszított gyapjú nadrág és felső.
Az idősebb, nem edzett és elhízástól szenvedő, valamint a visszérgyulladásos személyeknél a gyakorlatot kezeljük óvatosan a 6. számú programmal 10 - 15 percnyi gyakorlattal. Amennyiben a terhelés kellemes, előbb az időtartamot növeljük és csak azután a vákuumot. A 100 kg súly feletti egyéneknek nem ajánlott a berendezés használata. Ajánlott a súlyt előbb 100 kg alá csökkenteni pl. táplálkozási szokások megváltoztatásával és másféle mozgással.
 
A VacuShape használata után mi nem ajánlott?
A gyakorlat végeztével nem ajánljuk a szoláriumot, a szaunát és az aerobik edzést. Az alsó végtagokra végzett fittnesz edzést sem ajánljuk.
Miért?
A wellness gyakorlatok többségünknek nagyon kellemes mozgást nyújtanak, de testünknek, főleg a sejtmembránokra anyagcsere bombaként hatnak. Adjon testének egy kis nyugalmat pl. könyvolvasással. Amennyiben nem bírja sport nélkül, válasszon a lábizmokra nem megterhelő mozgást, mint pl. nyújtás vagy felsőtestre végzett wellness gyakorlatok. A szolárium és finn szauna is nagy megterhelés testünk számára. Tegye át ezeket a tevékenységeket más napokra.
 
A VacuShape gyakorlat nélküli napon sportolhatok?
Természetesen. Ügyeljen arra, hogy ne terhelje túl a szervezetét valamint fordítson gondot a helyes táplálkozásra és folyadékfogyasztásra is.
 
Nem megfelelő, hogy a gyakorlatokkal egy időben valamilyen diétát kezdjek?
Nem feltétlenül. Amennyiben betartja a fentebb leírtakat, testének elégséges energiatartalék áll rendelkezésére és így a zsírégetés kellően intenzív lesz. Bizonyos esetekben a diétázás negatívan is hathat, pl. vércukorszint-csökkenés, szédülés, izomzatcsökkenés, esetleg fellépő izomgörcsök formájában. Ha szükséges komoly diéta, érdemes szakemberrel, orvossal, táplálkozási szakértővel konzultálni.
 
Mi történik a  VacuShape berendezésben?
A gyakorlatot végző kis terheléssel mozog a futószalagon a vákuumkabinban. Így a problémás testrészek vákuumban vannak. Ez biztosítja a lerakódott zsírok fokozott vérellátását a hason, fenéken és combokon. A zsírsejtek könnyebben leadják a zsírokat, amelyeket a vér az izmokhoz szállít - a zsír csak az izmokban égethető el. Mivel az edzés a VacuShape berendezésben állva és vákuumban történik, a vákuumnak köszönhetően az anyagcsere-folyamat a nyirokrendszeren keresztül könnyebben történik. A vérellátás a bőrben is fokozottá válik, jobb lesz a bőr ellátása oxigénnel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és enzimekkel, így sokkal hatékonyabb a cellulitisz elleni küzdelem. A bőr a rendszeres gyakorlatoknak köszönhetően finomabb és simább lesz.
 
Mennyi az ideális pulzusszám?
A vákuumkamrában a terhelésnek alacsonynak kell lenni. Ez azt jelenti, hogy egy kezdő pulzusszáma 70 - 130 közt ideális és nem szabad gyakorlat közben nagy terhelést érzékelnie. Ha a kezdő nem bírja teljesíteni a 30 percnyi gyakorlatot, csökkentsük le a gyakorlat hosszát, majd a továbbiakban lépcsőzetesen növeljük. Lehetséges beiktatni egy rövid pihenőt is.
Az aktívan sportolók pulzusszáma gyakorlat közben 70 - 90 közt van - ők a zsírrétegtől ebben a pulzustartományban is megszabadulnak.

A nagyobb vákuum sikeresebb zsírégetést eredményez?
Nem, mivel a magas vákuum blokkolhatja a hajszálerekben a véráramlást a lerakódott zsírrétegek felé. Legjobb a gyakorlat első 5 percében 5 - 10 mbar nyomáson edzeni, ezután a hátralévő 25 percben növeljük a vákuumot 20, max.25 mbar-ra. A vákuumnyomást csak olyan személyeknél növeljük, akiknek az alsó végtagokban nincs meleg érzetük. Ezt kizárólag az edző döntheti el. Meleg nyári hónapokban elég a 15 - 20 mbar vákuum.

Asztali nézet